maandag 3 juni 2013

De afgelopen maand

Mei is voorbij, het is alweer juni, wat gaat het snel.
Mei was een bijzondere en drukke maand voor mij.

Ik besloot eindelijk mijn eigen boekenblog te starten. Ik blog al jaren, over van alles en nog wat, ook over de boeken die ik gelezen heb. Het werd tijd voor een eigen plekje op het internet voor mijn recensies en sinds mei is dit boekenblog een feit.
Ik vind het erg leuk, maar ook spannend om te doen.
Lezen is een van mijn grootste hobby’s, ik vind het leuk om te vertellen over de boeken die ik gelezen heb, helemaal wanneer ik enthousiast over een boek ben. Maar ik heb ook een geheel eigen mening, die toch wel regelmatig afwijkt van die van andere personen. Onzekerheid en perfectionisme zijn ook eigenschappen die op mij van toepassing zijn. Durf, mag en kan ik mijn eigen mening hier wel neer te zetten en wat vinden andere mensen daar dan van, ook al ik bijvoorbeeld minder enthousiast over een boek ben, waar de meeste mensen juist helemaal enthousiast over zijn? Zolang dat op een respectvolle eerlijke manier gebeurd, iets wat ik heel belangrijk vind, dan moet dat kunnen, wat niet wil zeggen dat ik het niet lastig vind om te schrijven als ik een boek niet leuk vind.

Afgelopen maand heb ik voor mijn doen minder gelezen dan normaal. Zoals ik al schreef heb ik een hele drukke maand gehad. En nu ik stukjes schrijf voor mijn boekenblog gaat daar natuurlijk ook weer tijd in zitten, die ik niet aan het lezen zelf kan besteden.

De bedoeling is dat ik iedere maand even laat weten, welke boek(en) mijn favoriet(en) van de afgelopen maand zijn.
In mei heb ik meerdere goede boeken gelezen, waar voor mij de volgende boeken toch wel uitsprongen, alle drie top boeken, die de volle 5/5 waardering waard zijn.
Peter van Beek – Drift
Myrthe van der Meer – PAAZ
Arjen Lubach – IV

Afgelopen week ben ik ook gestart in Hasta la vista van Judith Visser, alleen is het me wegens tijd gebrek nog niet gelukt om hem uit te lezen, maar wat ik tot nu toe gelezen heb ben ik erg enthousiast over.

3 opmerkingen:

  1. Gewoon lekker je eigen mening hier neer zetten. Ook de minder leuke over een boek. Waarom niet het is je eigen plekje? Tja sommige zouden het anders zien en weer andere delen je mening, zo gaat dat.

    Dat maakt het eigenlijk zo leuk, als er ook wat minder enthousiaste waardering is. Altijd 5/5 is ook niet leuk.

    PAAZ wil ik toch eens binnenkort gaan lezen.

    Debby
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben benieuwd wat je ervan gaat vinden? Voor mij waren sommige stukjes echt herkenbaar.
    Je hebt helemaal gelijk, dan zou het wel heel saai worden he als we allemaal dezelfde mening zouden hebben.
    Maar die onzekerheid he.

    X
    Kat

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hoeft echt nergens onzeker voor te zijn! Het is een leuke blog en je maakt leuke verslagen van de boeken en dat gaat ook helemaal goed komen met dat wat je minder vindt.

    Als ik het gelezen heb laat ik het je weten.

    Debby
    xx

    BeantwoordenVerwijderen