woensdag 31 juli 2013

Boekrecensie Zomer in New York – Chantal van Gastel

Titel: Zomer in New York
Auteur:
Chantal van Gastel
Uitgever:
The House of Books
Genre:
Chicklit kort verhaal
Verschenen: Juni 2013, geschenkboekje jubileumactie
Beschikbaar:
Paperback en Ebook
ISBN:
978904102 en 9789044342024
Pagina’s: 62
Waardering:
4/5

Chantal van Gastel
Chantal van Gastel geboren in 1980 te Breda is de bestsellerauteur van de trilogie Zwaar verliefd!, Zwaar beproefd! En Zwaar verguld!, Geknipt voor jou en Zoek het maar uit.
Van haar boeken zijn inmiddels meer dan 100.000 exemplaren verkocht.

Korte omschrijving
‘’
Lucy is de laatste single op aarde! De zomer staat voor de deur en al haar vrienden hebben plannen waarin zij niet voorkomt. Geen wonder dat ze in een dip belandt nadat ze de bruiloft van haar vriendin tot in de puntjes heeft georganiseerd. Gelukkig is er champagne… én Facebook, waardoor ze midden in de nacht haar hart kan luchten bij haar oude vriend Kasper, die een flitsend leven leidt in New York. En het mooiste is dat hij haar uitnodigt om haar vakantie bij hem en zijn vriendin door te brengen. Er staat Lucy een zomer te wachten die ze niet snel zal vergeten. Ze wordt halsoverkop verliefd óp en ín the city that never sleeps. Maar of die liefde nu wederzijds is?’’

Fragment uit Zomer in New York
 
Hoi Kas!
Dat is lang geleden, he? Hoe is het met je in het fabulous New York? Ik wil je even zeggen dat ik stikjaloers op je ben. Jouw leven is perfect. Je hebt een superbaan en woont in een superstad met je (waarschijnlijk perfecte) vriendin. En ik? Ik ben de afgelopen twee jaar alleen maar bezig met vriendinnen heelhuids naar het altaar krijgen. Ik kom net terug van de bruiloft van Eloise, al noem ik haar tegenwoordig liever prinses Eloise. Of Bridzilla!

Samenvatting
De day after de bruiloft van haar vriendin Eloise wordt Lucy wakker met een kater. Ze is ervan overtuigd de laatste overgebleven single meid op aarde te zijn. Al haar vriendinnen hebben een leuke man aan de haak geslagen en zij zit zielig en alleen in haar flatje met als enige gezelschap haar kat Toby.

Wanneer ze haar voicemail afluistert komt ze erachter dat ze ’s nachts met haar dronken kop hele rare dingen heeft gedaan, die ze normaal gesproken in nuchtere toestand nooit gedaan zou hebben.
Ze blijkt via Facebook een hele conversatie met vriend en ex huisgenoot Kasper aan te zijn gegaan. Wat heeft ze hem toch allemaal verteld?

De Zomervakantie staat voor de deur en Kasper nodigt haar uit om deze samen met hem en zijn perfecte vriendin Kate door te brengen in het fabulous New York.
Maar daar kan ze toch helemaal geen gebruik van maken? Toch?
Lucy besluit eens gek te doen en vertrekt voor zes weken naar New York en verliest haar hart aan de fantastische stad en aan Kasper. Is de liefde wederzijds of gaat Lucy weer met een gebroken hart naar huis?

Mening
Ik heb het boek Zomer in New York een tijdje terug gewonnen met een winactie van uitgever The House of Books. Bedankt The House of Books voor dit leuke boek. Ik ben er erg blij mee want ik ben groot fan van de boeken van Chantal van Gastel, haar vijf eerdere boeken heb ik allemaal met veel plezier gelezen.

Chantal van Gastel heeft Zomer in New York speciaal geschreven voor de leuke jubileumactie van The House of Books. Tot en met december 2013 krijg je dit boekje cadeau bij aankoop van twee feelgoodromans uit de jubileumactie.

Geïnspireerd door haar verblijf in New York schreef Chantal van Gastel dit kort verhaal.
Zomer in New York is een kort verhaal en telt maar 62 pagina’s, wat op zich jammer is omdat het verhaal zo leuk is. Doorgaans ben ik niet zo’n liefhebber van korte verhalen, maar omdat Zomer in New York geschreven is door Chantal van Gastel en ik gek ben op haar boeken, wilde ik het graag lezen en heb er enorm van genoten.
Gelukkig laat het verhaal genoeg ruimte over voor een vervolg op Zomer in New York. Ik hoop dan ook dat Chantal van Gastel besluit om in de toekomst een volledig boek aan hoofdpersonages Lucy en Kaspter te besteden.

Ik las Zomer in New York tijdens onze vakantie in Disneyland Parijs de afgelopen dagen, telkens als ik even moest wachten heb ik een stukje gelezen hierdoor heeft het boekje voor mij een speciale blijvende herinnering.
Op de website van Chantal van Gastel staat het volgende:
‘’Zelf omschrijft ze haar boeken als humoristisch, romantisch, echt en oprecht. ‘Ik wil mensen meeslepen met mijn verhalen en personages, hen alles om zich heen laten vergeten als ze mijn boeken lezen. Ik wil mijn lezers laten lachen en huilen: hen alle emoties laten ervaren die de karakters in mijn boek doormaken. En dan hoop ik dat ze het boek met een goed gevoel en een glimlach op het gezicht dichtslaan.’’
En dat lukt haar als geen ander! Haar boeken bevatten emoties, romantiek, liefde en humor, je leeft als lezer intens mee met de personages.
En dat je tijdens het lezen van haar boeken alles om je heen kunt vergeten dat blijkt wel, want ik heb het boekje in de gigantische drukte in de Disneyland Parijs parken gelezen! Ik werd het verhaal ingezogen en wilde blijven lezen en eigenlijk niet stoppen voor het boekje uit was. Met als gevolg dat ik het boekje dan ook dezelfde dag nog uit had en daarna baalde dat het alweer uit was.

Chantal van Gastel heeft een heerlijke schrijfstijl, haar boeken lezen als een trein, zo ook Zomer in New York.
Het boekje bevat een leuke verhaallijn, met leuke personages.
De omgeving wordt mooi omschreven, alsof je er zelf een beetje bij bent.
Tijdens het laatste hoofdstuk van het boek werd ik even mooi op het verkeerde been gezet en uiteindelijk eindige ik met een smile op mijn gezicht. Knap geschreven.

Zomer in New York, wederom een heerlijk verhaal, ik wil meer Lucy en Kasper, aanrader!

Waardering
4/5
Bron
Website Chantal van Gastel en website The House of Books

Geen opmerkingen:

Een reactie posten