maandag 15 juli 2013

Filmrecensie Monster University

Titel: Monsters University
Regie: Dan Scanlon
Cast:  Met de stemmen van o.a.:
Billy Crystal (Mike), John Goodman (Sulley) en Steve Buscemi (Randy)
Genre: Animatie
Verschenen: Juli 2013
Beschikbaar:
2D, 3D NL, 3D OV
Duur: 110 minuten
Walt Disney Pixar
Waardering: 3/5

Korte samenvatting
‘’Mike Wazowski en James P. Sullivan zijn een onafscheidelijk paar, maar dat was niet altijd het geval. Vanaf het moment dat deze twee monsters elkaar tegenkwamen, konden ze elkaar niet uitstaan. "Monsters University" opent de deur naar hoe Mike en Sulley hun verschillen overwonnen en elkaars beste vrienden werden.’’

Trailer Monsters University

Waar gaat de film over
De film Monsters University speelt zich af in de periode voor Monsters Inc.
In Monsters University maken we kennis met de jonge Mike Wazowski en James p. Sullivan (Sulley) terwijl ze nog op school, de Monsters University zitten.
Het verhaal laat zien dat de beste vrienden Mike en Sulley, niet altijd beste vrienden zijn geweest, sterker nog ze konden elkaar vroeger helemaal niet uitstaan.
Mike wil van kleins af aan niets anders dan bangmaker worden. Hij is enorm gemotiveerd en een goede leerling, er is echter een groot struikelblok, hij is alles behalve eng! Een eigenschap die een bangmaker toch wel nodig lijkt te hebben. Sulley bezit deze eigenschap wel, alleen hij mist juist weer de motivatie en leergierigheid die Mike wel bezit. Samen vullen ze elkaar aan.
Maar dan worden ze van school gestuurd, het schoolhoofd is niet tevreden en ziet het niet in zin.
Ze krijgen nog één allerlaatste kans om hun grote droom waar te maken? Gaat ze dat lukken?
Tijdens de film zien we hoe de mooie vriendschap van die prachtige duo ontstaan is.

Mening
Afgelopen donderdag ben ik met mijn gezin naar de bioscoop geweest. Wij houden enorm van een bioscoopbezoek op zijn tijd.
Man en dochters zijn liefhebber van animatiefilms. Voorheen was dit echt niet mijn ding, door de jaren heen ben ik het meer en meer gaan waarderen, al moet ik zeggen als ik kan kiezen tussen een spannende/komische/romantische zwijmelfilm of een animatiefilm dat ik daar niet lang over na hoef te denken.
Naar welke film zouden we gaan? Altijd een lastige keuze, want je wilt het iedereen naar zijn/haar zin maken en het tijdstip waarop we gingen draaide niet heel veel spectaculairs. Ik wil de film Spijt graag zien, maar die heeft dochterlief al gezien dus het werd een andere film. Uiteindelijk viel de keuze op Monsters University 3D met Engelse ondertiteling.
3D is echt niet mijn ding, het is vast allemaal heel knap in elkaar gezet en sommige beelden zijn heus waar echt wel mooi, maar die stomme bril op mijn neus is nou niet echt mijn ding. Ik moet tijdens het lezen en achter de computer en tv kijken mijn bril al genoeg op en 3D kijken met en een bril en een 3D bril is helmaal lekker onhandig.
Maar goed Monsters University it is.

Eerder hadden we Monsters Inc (Monsters en Co) al gezien. En ik vind Sulley zo leuk.
Monsters University is een film die humor bevat maar die soms ook wel een beetje zielig is.
Het is een leuke film voor ruim anderhalf uur kijkplezier. Ik heb me prima vermaakt tijdens de film, ik ben nogal snel afgeleid tijdens een film en dan vooral in een bioscoop met alle geluiden om je heen, maar ik ben aardig bij de les gebleven. Maar ik vond Monsters Inc leuker.
Ook man en kinderen vinden het een leuke film en hebben zich prima vermaakt, de meningen over de film zijn nogal verdeeld, de jongsten vonden hem helemaal geweldig en de oudste vond hem net als wij leuk, aardig, maar geen topper.
De 3D effecten in de film vond ik eerlijk gezegd tegenvallen, dit is niet de eerste 3D film die ik zie b.t.w. Maar misschien verwacht ik teveel.

Monsters University, een leuke film voor jong en oud.

Heb jij Monsters University al gezien? Of ben je van plan om hem te kijken?

Waardering
3/5
Bron
Website Euroscoop

1 opmerking:

  1. Ik ben niet zo'n 3D liefhebber. Ik heb dan altijd moeite om de details te zien. Maar deze wil ik toch ook nog graag zien. Ik vond de eerste film erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen