maandag 30 september 2013

Aankomende recensies

Eventjes een blogpost met de aankomende recensies die jullie de komende maand kunnen verwachten.
Er liggen een aantal hele mooie pareltjes op mijn te wachten om gelezen te worden.Op dit moment ben ik Wat Odette niet vertelde (maar James allang wist) van Edward Kelsey Moore aan het lezen.

Waar gaat het boek over
Plainview, Indiana - een klein slaperig stadje in het zuiden van de VS. In de jaren 60 ontmoeten de schoolvriendinnen Odette, Clarice en Barbara Jean elkaar zo vaak ze kunnen in Earl's 'All-You-Can-Eat', waar onder het genot van milkshakes en hamburgers een onverbrekelijke vriendschap ontstaat. Veertig jaar later is die vriendschap nog net zo belangrijk voor de drie vrouwen, en ontmoeten ze elkaar nog steeds elke week op dezelfde dag en dezelfde tijd bij Earl's.
Het leven is voor geen van hen makkelijk geweest, maar Odette wist haar vriendinnen door dik en dun te steunen. Nu staat zij zelf voor het grootste gevecht van haar leven, en is het tijd voor Clarice en Barbara Jean om hun eigen geesten uit het verleden onder ogen te komen.


Dit boek verschijnt begin oktober en heb ik van uitgever de Kern ontvangen.

En verder:

Verdriet van Angelique Borgmeijer

Waar gaat het boek over
Het leven lacht Helena Ruit toe, maar een groot verlies, een confrontatie met haar beste vriendin en een geheim waar de meeste mensen bang voor zijn veranderen dat abrupt. Het dwingt Helena te kiezen tussen leven en dood. Alhoewel ze twijfelt of de goede keuze heeft gemaakt en of ze er wel klaar voor wat komen gaat, moet ze alles wat haar bekend is achter laten. Echter de grote vraag blijft: wordt haar normale leven weer normaal of blijft ze altijd in gevaar?





De Test – Joelle Charbonneau

Waar gaat het boek over
Tijd kent geen genade…
De jonge, ambitieuze Cia Vale is tot haar vreugde een van de uitverkorenen om deel te nemen aan De test: een jaarlijks terugkerend evenement waarvoor alleen de allerbeste studenten uit de koloniën van het Verenigd Gemenebest geselecteerd worden. Zij die slagen hebben de wereld aan hun voeten liggen en zullen klaargestoomd worden tot toekomstige leiders van hun land.

Vol goede moed, maar met waarschuwingen van haar vader in haar achterhoofd, vertrekt Cia naar de hoofdstad, waar de test zal plaatsvinden. Als blijkt dat de inhoud van de diverse beproevingen niet alleen geestelijk, maar ook fysiek het uiterste van de kandidaten vragen ontstaat er een onderlinge strijd tussen de deelnemers. Cia komt al snel tot de ontdekking dat ze op zichzelf aangewezen is, maar door haar intuïtie te volgen en intelligentie en durf te tonen komt ze steeds een testronde verder terwijl haar medekandidaten stuk voor stuk het toneel moeten verlaten, levend of dood...

Heeft Cia het in zich om ook de allerlaatste horde te nemen? Kan ze overleven in het speelveld van de vierde ronde: het verwoeste en vervuilde land dat ooit Amerika was en lukt het haar om op tijd de hoofdstad te bereiken? En kan ze de mensen die ze de mensen die het dichts bij haar staan wel écht vertrouwen, of is niets wat het lijkt?
Een nieuwe trilogie waar ik erg naar uitkijk en waar ik veel van verwacht, ik ben heel erg benieuwd.


Mijn Man – Ontdekking van Jodi Ellen Malpas


Waar gaat het boek over
Ava is, tegen beter weten in, gevallen voor de arrogante Jesse en verstrikt geraakt in zijn spel van macht en spanning. Zij besluit voor zichzelf te kiezen en verlaat Jesse. Maar Ava heeft moeite om hem te vergeten en wanneer Jesse weer opduikt in haar leven, besluit zij voor eens en altijd antwoorden te krijgen en te ontdekken welke duistere geheimen deze man verbergt achter zijn woest aantrekkelijke uiterlijk.
Ontdekking is het tweede deel in de Mijn man-trilogie, de meest vurige trilogie tot nu toe. Stouter, fouter en onweerstaanbaar.Deel een, Mijn man Obsessie las ik recent en daar ben ik heel enthousiast over. Ik ben heel benieuwd naar het tweede deel. Inmiddels is deel drie, Mijn man Overgave ook al verschenen.



Glashard van Corine Hartman

Waar gaat het boek over
Rechercheur Jessica Haider gaat op haar eigen onconventionele wijze de strijd aan met de handel in bloeddiamanten

Jessica Haider heeft na de moord op haar zoon de zin van het leven hervonden door toe te treden tot Saligia: een geheim elitekorps dat ingrijpt waar justitie faalt. Eindelijk kan ze eigenhandig en definitief afrekenen met het tuig dat door de mazen van de wet glipt.

In dit tweede deel van de Jessica Haider-serie is de Antwerpse diamantair Baruch Salomons haar doelwit, hij wordt ervan verdacht in bloeddiamanten te handelen. Naar de buitenwereld toe doet de diamantair zich voor als een weldoener: hij stimuleert de economie in Zimbabwe en gunt enkele inwoners de kans op een nieuw, beter leven in het Westen.

Maar de werkelijkheid is anders, en daar komt Jessy al gauw achter als ze weet binnen te dringen in Salomons’ wereld en als zijn kersverse minnares met hem meereist naar het verscheurde Zuid-Afrikaanse land. De werkelijkheid is zelfs veel gevaarlijker dan ze ooit had kunnen vermoeden… Deel een, Bloedlijn las ik een tijd geleden en daar ben ik heel erg enthousiast over. Ik ben dan ook super benieuwd naar deel twee.

Ik heb heel veel zin om aan deze boeken te beginnen en kan niet wachten om jullie hier meer over te kunnen vertellen.

2 opmerkingen:

  1. Heb je 'Wat Odette niet vertelde (maar James allang wist)' nog niet uit?
    Ik ben ondertussen op bladzijde 150 aanbeland en ik geniet er van. Ben benieuwd naar je recensie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog niet, ben nu op bladzijde 220. Hoop hem vandaag uit te lezen.
    Weet nog steeds niet goed wat ik er nu van moet vinden? Het is echt niet mij soort boek, maar ieder boek verdiend een eerlijke kans. De humor geniet in van, maar op de ea manier kom ik niet snel door het boek heen,

    BeantwoordenVerwijderen