dinsdag 3 september 2013

Mijn man - Obsessie - Jodi Ellen Malpas

Titel: Mijn man – Obsessie, deel 1
Originele titel: This man
Auteur:
Jodi Ellen Malpas
Uitgever:
Xander Uitgevers
Genre:
Erotische roman
Verschenen:
Juli 2013
Beschikbaar:
Paperback en Ebook
ISBN:
9789401600958 en 9789401601948
Pagina’s:
489
Waardering:
5/5

"Interieurontwerpster Ava O’Shea wordt voor een opdracht naar het luxe hotel The Manor gestuurd. Zij verwacht niets bijzonders van de ontmoeting met eigenaar Jesse Ward, maar dat heeft zij totaal verkeerd ingeschat. Zij kan haar ogen niet afhouden van deze rijke, arrogante en mysterieuze zakenman, onweerstaanbaar en meer dan een tikkeltje stout. Ava probeert wanhopig niet voor hem te vallen en probeert hem te ontvluchten. Maar Jesse wil meer en laat haar niet gaan. Hoe lang houdt ze dat vol…?"

Jodi Ellen Malpas
Jodi Ellen Malpas is de nieuwe it-girl onder de eroticaschrijfsters. Ze is ontdekt door een groot en gerenommeerd literair agentschap toen haar in eigen beheer uitgegeven Mijn man een overweldigend succes bleek.
Jodi woont met haar man en kinderen in het Verenigd Koninkrijk.

Waar gaat het boek over
Mijn man – Obsessie is het eerste deel van de Mijn man trilogie geschreven door de Britse auteur Jodi Ellen Malpas.
Het boek is geschreven vanuit hoofdpersonage Ava.
Het boek bevat 38 hoofdstukken.

Er zijn veel mannen, toch is er maar één van mij
Fout, stout en onweerstaanbaar
Jesse Ward belichaamt alles wat Ava niet wil
Kan ze hem weerstaan…


Mijn man – Obsessie vertelt het liefdesverhaal van Ava en Jesse.
De mooie zesentwintigjarige brunette Ava O’Shea is een zeer gewaardeerd interieurarchitect bij gerenommeerd architectenbureau Rococo Union in Londen.
Ava heeft net een relatie van vier jaar achter de rug, haar ex Matt bedroog haar met andere vrouwen.
Sindsdien woont ze gezellig bij haar beste vriendin Kate en vindt mannen maar onbetrouwbare schepsels.

Wanneer er speciaal naar haar gevraagd wordt bij een belangrijk project in The Manor – een groot chic landhuis – is Ava verbaasd. Haar specialiteit ligt namelijk helemaal niet op dit gebied, maar ligt bij design dus waarom ze haar willen hebben is een groot raadsel.
In The Manor komt ze oog in oog te staan met de woest aantrekkelijke eigenaar Jesse Ward.
Jesse is prachtig met zijn donkerblonde haar, heldere moerasgroene ogen en vierkante kaaklijn. Hij is perfect en tevens alles wat ze niet in een man zoekt!
Vanaf het allereerste moment is er een enorme aantrekkingskracht tussen beide en kunnen ze niet om elkaar heen.

‘Allemachtig, dit was het laatste wat ik had verwacht toen ik vanmorgen wakker werd. Een chic landhuis – met een dodelijk knappe eigenaar om het plaatje compleet te maken – hoort niet bij mijn dagelijkse routine’

Jesse wil maar één ding en dat is Ava! Hij zet alles op alles om te krijgen wat hij hebben wil en schuwt daarbij niets of niemand. Nee, accepteert hij absoluut niet.

‘Ava je moet weten dat je van mij bent als ik je eenmaal gehad heb’

Ava raakt er helemaal van in de war en weet niet wat ze met haar gevoelens aan moet. Ze wil niet één van zijn vele veroveringen zijn en probeert Jesse  te vermijden.
Dit werkt averechts, hoe meer Ava Jesse probeert te vermijden, hoe harder hij zijn best doet. Hij duikt overal op, geeft niet op en blijft contact zoeken.

‘Ava, je bent als een boek dat ik niet kan wegleggen. Ik moet meer weten JX’

Hoe hard Ava ook haar best doet om zichzelf ervan te overtuigen dat Jesse niet dé man voor haar is, het lukt maar niet om deze mysterieuze man uit haar hoofd te zetten.
Wat gebeurt er toch met haar als deze perfecte man van uitersten met zijn geheimzinnige verleden  bij haar in de buurt komt? Ze kan dan niet eens meer helder denken.
Wat is er met Jesse aan de hand? Wat voor verleden draagt hij met zich mee en waarom mag ze niet weten hoe oud hij is?

Net wanneer ze besluit aan haar gevoelens toe te geven, doet ze een ontdekking waardoor haar hele wereld instort.
Gaat dit nog goed komen?

‘Jij bent degene op wie ik al zo lang aan het wachten ben...’


Mening
Vanaf het moment dat ik over de Mijn man serie hoorde, wist ik die wil ik lezen. Ik was dan ook blij verrast toen ik het boek Mijn man – Obsessie via een winactie van Xander Uitgevers gewonnen bleek te hebben.
Bedankt Xander Uitgevers voor dit mooie boek.

Mijn man - Obsessie is het debuut van auteur Jodi Ellen Malpas, een wat mij betreft zeer geslaagd debuut.
Jodi Ellen Malpas heeft een fijne schrijfstijl, die ervoor zorgt dat het boek snel leest ondanks dat het een dik boek is.
Het taalgebruik in het boek is zo nu en dan aardig grof, daar moet je wel tegen kunnen. Ik stoor mij er absoluut niet aan, het past bij het verhaal en bij het genre.
Als liefhebber van dit genre heb ik Vijftig tinten natuurlijk ook gelezen. Tot nu toe vind ik Mijn man milder dan Vijftig tinten en anders en toch ook weer niet.

Het begin van het boek kwam voor mij wat traag op gang, ik had wat moeite om in het verhaal te komen. Maar dat kan ook aan mij liggen, hier heb ik namelijk wel vaker last van dat ik even op gang moet komen.
Toen ik eenmaal in het verhaal zat raakte ik net zo verslaafd aan Jesse Ward als Ava, I like Jesse.

Jodi Ellen Malpas heeft leuke karakters voor Mijn man gebruikt.
Ava, een intelligente eigenwijze jonge vrouw.
Kate, haar beste vriendin een nette hardwerkende eigenaresse van haar eigen taartenbedrijfje.
Tom, collega en relnicht eerste klas, een levensgenieter die in elke man zijn zielsverwant ziet.
Sam, vriend van Jesse en Kate, en al net zo mysterieus en aantrekkelijk als De Heer himself.
En dan tot slot Jesse, een gecompliceerde mysterieuze man met een onbekend verleden.

Naast erotische scènes bevat Mijn man een hoop humor waar ik erg van hou.

Enige minpuntje wat ik aan het boek kan ontdekken is dat er geregeld gebruik wordt gemaakt van herhalingen. Op een gegeven moment had ik zoiets van toen er weer over de moerasgroene ogen geschreven werd, dat weten we nou wel. Maar het boek leest zo lekker, dat je dat er voor lief bij neemt. En ik weet als geen ander hoe moeilijk het is om niet in herhaling te vallen.

Zoals met alle bekende erotische romans, denk aan Vijftig tinten, Crossfire, Negentig dagen, etc. bevat ook Mijn man een cliché verhaal. Een rijke man met een (traumatisch) verleden, een knappe jonge vrouw, die elkaar aantrekken en afstoten.
Ik hou ervan, Mijn man is op een lekkere manier geschreven en bevat een leuk en opwindend verhaal. Zoals met alles geld ook voor dit boek, je houdt ervan of niet.

De auteur weet je wel in spanning te houden, want op de vragen wat er met Jesse aan de hand is, welk verleden hij met zich mee draagt en hoe oud hij nou echt is? Daar krijgen we in deel een geen antwoord op. Hopelijk volgen deze antwoorden in het tweede deel.

Deel twee Mijn man – Ontdekking is recent verschenen en deel drie Mijn man – Overgave verschijnt op 26 september 2013. Ik kan niet wachten tot ik verder kan lezen. Ik ben erg benieuwd hoe het verder gaat met Jesse en Ava, want het einde van het boek maakt toch wel erg benieuwd naar het volgende deel.

Wat zou jij doen met een zo’n dominante man als Jesse Ward? Zou jij alles pikken of er absoluut niet mee om kunnen gaan?

Mijn man – Obessie, een opwindend verhaal voor de erotische roman liefhebber, beter dan Vijftig tinten, een absolute aanrader!

Waardering
5/5
Bron
Website Xander Uitgevers

4 opmerkingen:

  1. Lijkt me een leuk boek :) En wat een mooie heldere recensie. Ik vind het erg leuk dat je ook wat schrijft over de achtergrond van de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thanks Joany, ik zit hier met een smile op mijn gezicht :-)
    Heb echt genoten van dit boek, kijk uit naar deel 2 en 3.
    Dus deze kan ik je als tip geven, waar je van de week om vroeg.

    Zestig dagen van Gillian King heb je die al gelezen? Vind ik ook een echte aanrader.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb alle 3 delen nu 2 keer gelezen en er van genoten! En ik kan nog geen genoeg krijgen van Ava en Jesse dus ga ze nog een keer lezen. Ik vind de trilogie ook spannender en de karakters boeiender dan 50 tinten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, al twee keer gelezen, jij bent met recht een echte fan.
    Ik hoop deel drie snel te kunnen lezen, kijk er enorm naar uit.

    BeantwoordenVerwijderen