woensdag 16 oktober 2013

Mijn man - Ontdekking - Jodi Ellen Malpas

Titel: Mijn man – Ontdekking, deel 2
Originele titel: Beneath This Man
Auteur:
Jodi Ellen Malpas
Uitgever:
Xander Uitgevers
Genre:
Erotische roman
Verschenen:
Augustus 2013
Beschikbaar:
Paperback en Ebook
ISBN:
9789401600965 en 9789401601979
NUR: 302
Pagina’s:
288
Waardering:
5/5
 


“Ava is, tegen beter weten in, gevallen voor de arrogante Jesse en verstrikt geraakt in zijn spel van macht en spanning. Zij besluit voor zichzelf te kiezen en verlaat Jesse. Maar Ava heeft moeite om hem te vergeten en wanneer Jesse weer opduikt in haar leven, besluit zij voor eens en altijd antwoorden te krijgen en te ontdekken welke duistere geheimen deze man verbergt achter zijn woest aantrekkelijke uiterlijk.
Ontdekking is het tweede deel in de Mijn man-trilogie, de meest vurige trilogie tot nu toe. Stouter, fouter en onweerstaanbaar.”

Enige tijd gelezen las ik deel één van deze prachtige Mijn man trilogie, daar ben ik heel enthousiast over. Ik kon niet wachten tot ik in deel twee kon beginnen en was dan ook blij dat ik dit boek mocht recenseren. Ben ik net zo enthousiast over het tweede deel? Lees snel verder…
Bedankt Xander Uitgevers voor het versturen van een recensie-exemplaar.


Jodi Ellen Malpas
Jodi Ellen Malpas is de nieuwe it-girl onder de eroticaschrijfsters. Ze is ontdekt door een groot en gerenommeerd literair agentschap toen haar in eigen beheer uitgegeven Mijn man een overweldigend succes bleek.
Jodi woont met haar man en kinderen in het Verenigd Koninkrijk.
 


Waar gaat het boek over
Let op, kan spoilers bevatten wanneer je deel een nog niet gelezen hebt!


Je bent een fucking femme fatale, Ava.
Ik had je nodig en… jij… jij liet me alleen.

Mijn man – Ontdekking gaat verder waar deel een, Mijn man – Obsessie eindigde en vertelt het liefdesverhaal van Jesse en Ava. Lees hier mijn recensie deel een.
Ava heeft Jesse’s grote geheim ontdekt en is op de vlucht geslagen.


Het is vijf dagen geleden dat ik Jesse Ward voor het laatst heb gezien. Vijf dagen door een hel, vijf dagen leegte en vijf dagen vol tranen. Er is niet meer over. Geen emotie, geen ziel en geen tranen; niets. Telkens als ik mijn ogen sluit komt hij tevoorschijn.

Ava blijft met groot liefdesverdriet achter, brengt haar dagen het liefst door in bed en ziet het niet meer zitten. Het leven zonder Jesse valt haar enorm zwaar, ze kan hem maar niet uit haar hoofd zetten en probeert haar hoofd boven water te houden.
Ondertussen probeert Kate haar met Operatie vrolijk Ava-op weer op te beuren.

Dan staat Sam voor haar neus, hij verlangt van haar dat ze meegaat naar Jesse. Ava wil niet, ze had zich voorgenomen om daar nooit meer naar toe te gaan, maar Sam staat erop.
Jesse is al vijf dagen van de aardbodem verdwenen en iedereen maakt zich ernstig zorgen.
Niet onterecht blijkt wanneer ze hem in comateuze toestand op de grond aantreffen.
Wat is er met Jesse gebeurd?

 

Overmand door schuldgevoelens en twijfels weet Ava niet wat ze met de situatie aan moet? Had zij dit kunnen voorkomen? Wat gebeurt er wanneer ze hem weer verlaat? Kan ze het zelf wel aan om hem nogmaals te verlaten?

Jesse wil nog steeds maar één ding, Ava! Zonder Ava heeft zijn leven geen zin meer, hij wil haar voor altijd bij zich hebben.

 
Ik wist dat jij de ware was, meteen toen ik je zag.
De enige die me weer tot leven kon brengen.
Doordat mijn hart weer begon te kloppen.

Jesse en Ava passen perfect bij elkaar en toch komt er telkens weer iets tussen hen in te staan.
Ze zijn stapelgek op elkaar en de chemie tussen hen beiden drijft ze telkens weer in elkaars armen.
Jesse’s geheime verleden en de diepgewortelde problemen die daaruit voortkomen, de stemmingswisselingen en de ziekelijke jaloezie en bezitterigheid dragen daar niet positief aan bij.

 
Hij is als een grabbelton vol emoties en stemmingen. 

Er branden een miljoen vragen op haar lippen. Ze is vastbesloten om antwoord te krijgen op al haar vragen en Jesse´s diepste geheimen te onthullen.
Gaat dit haar lukken? En kan zij leven met de waarheid?

Mijn Jesse-puzzel van één miljoen stukjes begint steeds meer in elkaar te passen.
 


Wie is toch deze geheimzinnige mysterieuze man met zoveel gezichten die geobsedeerd is door kant en Ava?

Mijn man – Ontdekking is geschreven vanuit hoofdpersonage Ava en bevat 34 hoofdstukken.

Mening
Ik zal jullie niet langer in spanning houden, ook over deel twee ben ik weer razend enthousiast.
Ondanks dat ik deel drie nog niet gelezen heb, ik sta te trappelen van ongeduld om erin te beginnen, behoort de Mijn man trilogie tot mijn favoriete erotische trilogie.


De afgelopen tijd zijn er tal van erotische romans verschenen, ik ben er gek op het is naast thrillers, chicklits en YA, mijn favoriete genre. Maar Mijn man is uniek in zijn soort.
De karakters zijn geweldig, het voelt alsof je ze echt leert kennen, in het tweede deel leer je ze nog beter kennen. Je leeft je in in de hoofdpersonen, raakt geïrriteerd van Jesse’s eeuwige vertrouwen in Sarah en zijn goedgelovigheid, de twijfels van Ava, etc.
Zelfs de stoere beer John en huishoudster Cathy ga je waarderen.
Ook Ava’s beste vriendin Kate, echt een heerlijk karakter en Jesse’s beste vriend Sam en andere karakters uit deel een komen weer voorbij en leveren heerlijke humoristische scènes op.
Ik heb dit boek met een grote glimlach op mijn gezicht gelezen, de combinatie erotiek en humor is echt perfect verdeeld in deze trilogie. Vooral van de handboeienscene heb ik enorm genoten, deze was echt hilarisch.


De covers van de trilogie zijn totaal verschillend van de originele covers. De originele covers zijn donker van kleur, maar passen overigens wel goed bij het verhaal. Ik vind zowel de originele covers als de Nederlandse covers wel iets hebben. Passen beide bij het verhaal.
De titel past goed bij het verhaal. De titel van het eerste deel valt samen met het tweede deel, tijdens het lezen had ik echt een aha momentje. Ik vind het ook leuk dat alle drie de titels met een O beginnen.
De tekst op de achterkant van het boek maakt nieuwsgierig naar meer.
 

Vanaf de allereerste bladzijde leest het boek meteen weer als vanouds heerlijk weg.
Wat een heerlijke humoristische schrijfstijl heeft Jodi Ellen Malpas toch, ik hou echt van haar schrijfstijl.
Zoals we al van het eerste boek gewend waren, is het tweede boek ook weer een lekker dik boek, wat garant staat voor uren leesplezier.
Eenmaal begonnen wordt je de wereld van The Lord of The Manor, Jesse Ward ingezogen en voor je het weet sla je met een diepe zucht de laatste bladzijde om.
In het tweede deel krijgen we antwoord op de vragen die onbeantwoord bleven in het eerste deel. We krijgen eindelijk antwoord op het leeftijdsmysterie van Jesse Ward. Of weet hij je weer voor de gek te houden? En komen we meer te weten over het afgrijselijke verleden wat Jesse met zich meedraagt.
Het mooie einde doet denken dat dit het einde is en dat er geen volgend deel meer komt, Jodi laat je niet nagelbijtend in spanning achter en rekt dingen ook niet onnodig lang. Er had niet perse een volgend deel hoeven komen, maar ik ben heel blij dat er dus nog een deel is om naar uit te kijken.
Hoe moet dat nu als ik dat deel straks ook uit heb? Ik wil meer Jesse en Ava.


Naast spanning, humor en emoties bevat het verhaal wederom een verborgen boodschap, heftige onderwerpen als date rape drug, verkrachting en alcoholverslaving komen aan bod, welke op een goede manier in het verhaal zijn verweven. 

Deel drie, Mijn man – Overgave is inmiddels verkrijgbaar bij de boekhandel.
Stiekem hoop ik nog op een vierde deel, maar vooralsnog heeft Jodi Ellen Malpas hier nog geen plannen voor. 


Mijn man – Ontdekking, wederom een prachtig liefdesverhaal boordevol erotiek en humor, laat je meeslepen in het luchtkasteel van Sex God Jesse Ward en geniet, een absolute aanrader!

Waardering

5/5

Bron
Website Xander Uitgevers en website Jodi Ellen Malpas

Geen opmerkingen:

Een reactie posten