zaterdag 9 november 2013

Liebster Award #2

Connie van Connie's boekenblog nomineerde mij en 10 andere collega bloggers voor de Liebster Award, bedankt Connie.

Wat is dat nou de Liebster Award?

De Liebster Award is een virtuele award die ik het leven is geroepen om bloggers die nog niet zoveel volgers hebben onder de aandacht te brengen.
Het is de bedoeling dat je elf vragen beantwoord zodat lezers je beter leren kennen. Daarna kies jij weer elf bloggers uit aan wie je de Award en elf vragen doorgeeft.

Ik zelf zal alleen geen andere bloggers uitkiezen om te nomineren omdat ik denk dat ondertussen zo'n beetje iedereen in boekbloggersland wel aan de beurt is geweest voor de Liebster Award. Ik zelf al voor de derde keer, dit is echter de tweede keer dat ik hem invul en plaats. De vorige keer lukte dat niet wegens tijdgebrek.

1. Noem 11 random facts over jezelf
Dit vond ik een hele lastige, wat moet ik allemaal over mezelf vertellen wat ook nog enigszins interessant voor jullie is om te lezen? En dan nog wel zoveel. Hou je vast hier komen ze…


1. Ik ben verslaafd aan lezen (goh echtwaar? Dat wisten jullie nog niet), schrijven, bloggen en social media. Het is een wonder dat ik nog niet vastgegroeid ben met de knopjes van mijn toetsenbord.
2. Ik ben moeder van drie tiener dochters, waaronder een tweeling. Ik ben enorm trots op mijn prachtige lieve dochters.
3. Mijn gezin met in het bijzonder mijn dochters zijn het allerbelangrijkste in mijn leven, voor hun ga ik door het vuur.
4. Ik heb smetvrees, en dit voelt toch wel heel erg als met de billen bloot gaan. Dit is niet iets wat ik vaak vertel. Je hebt vele vormen van smetvrees, die van mij is toch wel behoorlijk ernstig.
5. Ik ben chronisch ziek, wat heb je dan? Hoor ik vaak. Dat is heel lastig en vooral heel veel om uit te leggen. Dat artsen weten zich ook geen raad meer met mij. Veel moe, weinig energie, veel pijn, mijn schildklier is net als ik lekker eigenwijs en doet gewoon zijn eigen ding en ik ben voor heel veel dingen en voedsel allergisch en volg een speciaal dieet.
6. Type grote bek, klein hartje en super eigenwijs. Veel meegemaakt in haar leven en op deze manier geworden tot de persoon die ze nu is. Van binnen ben ik juist heel onzeker en verlegen, heel anders dan mensen aan de buitenkant van mij denken.
7. Ik ben HSP en perfectionist. Lastige eigenschappen wat niet altijd even makkelijk is.
8. Ik lust geen koffie, vaak genoeg geprobeerd, maar ik lust het gewoon echt niet, ik vind het stinken en kan er ook niet tegen. Ik ben verzot op thee, volgens mij man een echte wijvendrank, komt dat even goed uit en Cola en chocolade.
9. Mijn hersenen zijn hyperactief en draaien altijd op volle toeren. Helaas ben ik heel vergeetachtig en moet alles opschrijven, wat resulteert in overal lijstjes, op papier, op de mobiel, op de pc, allemaal conceptjes overal.
10. Ik heb een hekel aan schoonmaken en huishoudelijke bezigheden, dit in tegenstelling tot veel mensen denken als ze horen dat je smetvrees hebt, want dan ben je toch de hele dag bezig met schoonmaken? Al zou ik het willen dan zou dat nog niet lukken met dat lijf van mij. Ik voel me soms een vrouw van 80 in plaats van 33. Maar kan niet tegen rommel, daar word ik geïrriteerd van.
Strijken doe ik niet aan, bekentenis: ik heb niet eens een strijkplank en strijkijzer in huis, die laatste heb ik weggegooid tijdens onze verhuizing.
11. Ik ben gek op dieren en heb dan ook veel dieren in huis, waaronder een hond en reptielen. Mijn favoriete reptiel is een Kameleon, maar ik ben ook gek op onze Landschildpad.

2. Hoe lang blog je al?
Ik blog al heel erg lang, al jaren, ook onder andere over boeken, alleen dan op andere blogs.
Mijn boekenblog Boekverslaafde bestaat nu een half jaar.

3. Welke plek zou je graag eens bezoeken?
Madagaskar. Ik ben een grote reptielliefhebber en het lijkt me zo bijzonder om ze in hun natuurlijk habitat mee te maken. Het lijkt me echt een prachtig eiland.

4. Waarom ben je een blog gestart?
Omdat ik al heel lang over de door mij gelezen boeken blogde maar nooit specifiek alleen over boeken. Dus wilde ik graag een eigen plekje hiervoor omdat ik het leuk vind om te schrijven over de door mij gelezen boeken en op deze manier hopelijk andere mensen ook enthousiast te maken over de door mij gelezen boeken.

5. Wat zijn je andere hobby’s?
Series kijken, bioscoopbezoekjes, reptielen, fotograferen, uitstapjes, etc.

6. Waar geniet je het meest van?
Van mijn gezin, leuke dingen met ze doen, bijvoorbeeld met ze op vakantie naar Disneyland Parijs gaan. Wij zijn groot liefhebbers van dat park, een sprookje op zich, een droomwereld waar je even heerlijk weg kunt dromen. We zijn dit jaar voor vierde keer geweest, de afgelopen drie jaar zijn we ieder jaar geweest. Het ultieme genieten.
Maar verder ook de kleine dingen in het leven, lekker met een boekje op de bank heerlijk lezen of een serie met mijn gezin kijken. Of creatief bezig zijn met mijn dochters, tekenen, kleuren, verven, knutselen.

7. Is er iets wat je al heel lang wil doen maar er nog altijd niet van gekomen is?
Mijn rijbewijs halen. Dat wordt nu onderhand toch wel eens een keer tijd. Niet omdat ik niet durf hoor, maar het is er tot nu toe gewoon nog nooit van gekomen.

8. Waar kunnen ze je ’s nachts voor wakker maken?
Ik ben een enorme slaapkop en een enorm chagrijn wanneer ik ’s nachts wakker word gemaakt, dus heel veilig is het niet om mij wakker te maken.

9. Wat is je grootste trots in je leven?
Mijn dochters, daar ben ik het aller trotst op.

10. Wat vind je onwijs irritant?
Aangezien ik HSP ben vind ik een heleboel dingen irritant, ik ben snel afgeleid en kan me moeilijk concentreren.
Waar ik echt niet tegen kan zijn leugens en onrechtvaardigheid, daar kan ik echt niks mee.

11. Wat doe je morgen?
Morgen is het lekker weekend en dan hoop ik uit te slapen, iets wat me het laatste jaar steeds moeilijker afgaat, terwijl k vroeger echt heerlijk uit kon slapen.
Ik heb nog geen planning, licht er ook aan hoe het vandaag gaar. Twee maanden geleden zijn we verhuisd en de bedoeling is dat we vandaag gaan behangen en schilderen. Maar aangezien man en kinderen behang en verf zijn kopen en het zoals gewoonlijk weer langer duurt dan de bedoeling was, weet ik niet of we het vandaag allemaal gaan redden, dus misschien dat er morgen ook nog behangen en gevergd gaat worden. Anders gewoon lekker rustig aan doen, beetje aanrommelen in huis en gewoon lekker doen waar je zin in hebt, daar zijn weekenden voor toch.

Enjoy.

4 opmerkingen:

  1. Leuk om te lezen dit lijstje met vragen en antwoord.
    Je bent er maar zoet mee met al die vragen. Veel wist ik er dan al van, maar blijft leuk!

    Fijn weekend en dat je morgen lekker lang kan slapen!

    Debby
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thanks. Vond het wel lastig dat rijtje met random facts.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het fijn om te lezen dat er nog meer mensen heel open zijn over hun HSP :)

    BeantwoordenVerwijderen