donderdag 16 januari 2014

De redding van Callie & Kayden - Jessica Sorensen

Titel: De redding van Callie & Kayden, deel 2
Originele titel: The Redemption of Callie and Kayden
Auteur:
Jessica Sorensen
Uitgever:
Xander Uitgevers
Genre:
New Adult
Verschenen:
Oktober 2013
Beschikbaar:
Paperback en Ebook
ISBN:
9789401601054 en 9789401601061
NUR: 302
Pagina’s:
246
Waardering: 4/5

Kayden is met spoed naar het ziekenhuis gebracht en niemand weet hoe erg hij aan toe is en of hij zijn verwondingen overleeft. Callie maakt zich verschrikkelijke zorgen, maar zij mag niet bij Kayden in de buurt komen. Iedereen wil de twee jonge geliefden uit elkaar houden.
Er is ook nog eens aangifte gedaan tegen Kayden. De enige die hem kan redden is Callie, maar dan moet ze haar eigen geheimen prijsgeven.
Hoever zullen zij gaan voor de liefde? Vinden zij hun weg naar elkaar weer terug of raken ze voor eens en altijd vervreemd van elkaar?

Jessica Sorensen
Jessica Sorensen (1983) schreef verschillende boeken die op de Bestsellerlijst van The New York Times en USA Today stonden. Met Het lot van Callie & Kayden breekt ze nu ook internationaal door. Jessica woont in Wyoming met haar man en drie kinderen.

Samenvatting
Let op, als je het eerste deel nog niet hebt gelezen kan dit deel spoilers bevatten, ik adviseer je dan om niet verder te lezen!

Ik wil kunnen ademen.
Ik wil weer springlevend zijn.
Ik wil de pijn niet meer voelen.
Ik wil alles terug, maar het is weg.


De redding van Callie & Kayden gaat verder waar Het lot van Callie & Kayden eindigde. Wanneer Callie Kayden hevig bloedend op de grond aantreft stort haar wereld in. Kayden is met spoed naar het ziekenhuis gebracht en Callie maakt zich vreselijke zorgen. Al snel doen zich de wildste verhalen de rondte. Niemand weet wat er daadwerkelijk gebeurd is, alleen Kayden.

Hij heeft het voor mij gedaan. Hij deed het voor mij. Ik moet hem redden.

Callie weigert deze verhalen te geloven en blijft vertrouwen in Kayden. Toch is er dat stemmetje in haar hoofd, wat als het wel zo is? Ze weet niet hoe het met hem gaat en of hij het zal overleven? Ze krijgt het vreselijke beeld maar niet uit haar hoofd en wil geen moment van zijn zijde wijken. Alleen niemand wil haar vertellen hoe het met Kayden gaat, zijn moeder weigert haar bij hem te laten.

Mijn hele lijf is koud en gevoelloos. Net als de binnenkant.

Kayden ontwaakt in een ziekenhuisbed en weet niet waar hij is en wat er gebeurd is. En dan komen de herinneringen terug. Niet lang daarna wordt hij overgebracht naar een speciale kliniek omdat men denk dat hij een gevaar voor zichzelf vormt. Kayden krijgt Callie niet uit zijn gedachten maar is bang voor zichzelf, hij wil enkel het beste voor haar en wil haar tegen zichzelf in bescherming nemen en weigert iedere vorm van contact.

Hij is mijn licht en ik hoop dat ik dat op een dag ook voor hem kan zijn.

Op het moment dat Kayden achter Callie’s grote geheim kwam, is hij volledig doorgedraaid, waardoor hem nu ten onrechte van alles verweten wordt en hem een zware aanklacht boven het hoofd hangt. Zijn ouders proberen alles in de doofpot te stoppen om de reputatie van de familie te redden.

Misschien is het tijd om niet meer bang te zijn.

Callie vindt steun bij de therapeutische werking van haar dagboek en schrijft alles van zich af en doet hard haar best om uit het diepe dal te klimmen en de draad van het leven weer op te pakken. Maar daar heeft ze Kayden wel bij nodig. Lukt het Kayden om de realiteit onder ogen te komen en af te rekenen met de demonen uit zijn verleden die hij zo diep weggestopt heeft?

Alleen zij en ik, zonder de geluiden en het enorme gewicht van de rest van de wereld. Zonder al die fucking complicaties van het leven.

Lukt het om het verleden los te laten en weer vertrouwen in elkaar en anderen te krijgen? Is er een toekomst voor Callie en Kayden samen weggelegd?

Mening
Augustus vorig jaar las ik de New Adult Het lot van Callie & Kayden van Jessica Sorensen, het eerste deel van een serie rondom Callie en Kayden, mijn recensie hiervan is hier te vinden.
Dit deel eindigt met een gigantische cliffhanger, ik was dus heel benieuwd hoe het verhaal verder af zou lopen. Afgelopen week las ik eindelijk het vervolg, De redding van Callie & Kayden.

De redding van Callie & Kayden, deel twee, gaat verder waar Het lot van Callie & Kayden eindigde, eindelijk komen we te weten hoe het afloopt met die arme Kayden en Callie.
De redding van Callie & Kayden bestaat uit 20 hoofdstukken met als naam een regel uit de lijst van Callie en Seth. De hoofdstukken zijn in wisselend perspectief vanuit Callie en Kayden geschreven.
De cover van het boek is wederom schitterend, een mooie foto met mooie kleuren geheel in stijl met het eerste deel. De titel is erg toepasselijk en past perfect bij het verhaal.
Jessica Sorensen heeft een fijne schrijfstijl die beschrijvend en gedetailleerd is. Het tweede deel leest al meteen weer net zo lekker als het eerste deel. Waardoor ik ook dit boek weer snel uit had.
In De redding van Callie & Kayden worden de vragen die overbleven na het lezen van het eerste deel beantwoord, je kunt dit deel eigenlijk zien als een uitbereiding van het eerste deel en moet ik zeggen dat ik het zelfs nog net wat beter vond dan deel een.

Ook in dit deel staan de jonge Callie en Kayden centraal. Twee geliefden getekend voor het leven, versplinterd door toedoen van een ander. Beide dragen een levensgroot geheim met zich mee waardoor hun wereld voorgoed instortte en hun kinderlijke onschuld in één klap verdween. Kayden weet niet wat liefde is en wat houden van inhoud en hoe het voelt om gelukkig te zijn, tot hij Callie tegen komt. Hij durft niet aan zijn gevoelens toe te geven en wil Callie beschermen voor zijn duistere ziel. Callie maakte iets verschrikkelijks mee op haar twaalfde verjaardag, waardoor ze veranderde van een vrolijk kind in een angstig goticmeisje. Haar ouders durfde ze niet in vertrouwen te nemen, hoe vertel je je ouders over de allerergste gebeurtenis uit je leven? Het vertrouwen in andere mensen is totaal verdwenen, tot ze elkaar vonden. Zouden ze de wereld op een dag ooit weer met vertrouwen tegemoet durven zien?
Op het moment dat ze eindelijk toe durfden te geven aan hun gevoelens werd hun geluk bruut verstoord en eindigde Kayden gewond in het ziekenuis.
In dit deel is ook een rol weggelegd voor Luke, de beste vriend van Kayden, een ruimdenkende jongen die ook al het nodige heeft meegemaakt in zijn leven. En natuurlijk Seth, Callie’s beste vriend, en lieve grappige jongen, die haar door moeilijke tijden heen sleept.
Vier beschadigde jongeren, die steun en begrip bij elkaar vinden.

Het is Sorensen wederom gelukt om de gevoelens en emoties uit het verhaal goed over te brengen. Meteen in het begin leefde ik me al helemaal in, in het verhaal. De ouders van Kayden zijn echt verschrikkelijk, zijn moeder is de marionet van zijn vader en een bikkelhard kreng, ze houdt zijn vader het hand boven het hoofd, hoe kun je als moeder je kind zo behandelen? Ouders horen hun kinderen te beschermen. Ik wilde Callie toeschreeuwen dat ze haar geheim moest vertellen en hoopte dat ze snel het vertrouwen vond om dit te doen. Op een gegeven moment liepen de rillingen over mijn rug en stond het kippenvel op mijn armen. De ontwikkeling die beide doormaken, hoe ze beide steeds sterker worden is ook mooi beschreven.
Naast de heftige onderwerpen is er ook ruimte voor humor, romantiek en liefde.
Callie en Kayden, elkaar zielsverwanten, samen maken ze elkaar compleet, lukt het ze om hun grootste angsten onder ogen te zien? En de mensheid weer te vertrouwen? En komen ze ooit weer samen?
Ik kijk uit naar het volgende boek van Jessica Sorensen.

De redding van Callie & Kayden, hartverscheurend verhaal van twee beschadigde zielen met een duister geheim, aanrader!

Waardering
4/5

Met dank aan Xander Uitgevers voor het versturen van een recensie-exemplaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten