donderdag 13 maart 2014

Radiostilte


De afgelopen tijd is het tot mijn grote schaamte angstvallig stil geweest op mijn blog. Nooit eerder was het zolang stil.
Deze radiostilte heeft echter een reden, of eigenlijk meerdere redenen. Eén belangrijke reden is mijn gezondheid. Ik ben chronisch ziek en maak momenteel een slechte periode door, een periode waarin ik heel moe ben en veel slaap. Het lezen heeft mij altijd overal doorgeen geholpen, alleen momenteel is het zo dat ik door de vermoeidheid mijn ogen amper open kan houden en zodra ik mij installeer met een goed boek vallen mijn ogen na een half uurtje, als ik dat al haal alweer dicht, op deze manier duurt het uitlezen van een boek wel erg lang en duurt het ook lang voordat ik een recensie in elkaar geknutseld heb. Dit geld ook voor het kijken van een film of serie op tv.
Afgelopen weekend heb ik genoten van alle rust om mij heen en is het me gelukt om drie boeken uit te lezen. Nu niet denken dat ik in één weekend drie boeken heb gelezen hoor, want dat lukt zelfs mij niet, ook niet in periodes dat het beter met me gaat en als ik geen recensie schrijf over het gelezen boek. Ik heb Stille getuige van Eva Burgers uitgelezen, hier was ik al een tijdje in bezig. Een super boek waar ik erg van heb genoten, een aanrader wat mij betreft. Tijdens het lezen heb ik geen aantekeningen gemaakt, maar ik zal proberen om hier nog een recensie van te schrijven. Ik las de Studie van Joelle Charbonneau uit, het tweede deel van de Test trilogie. Wederom een goed boek met veel enthousiaste lezers, toch moet ik eerlijk bekennen dat ik van het eerste deel waar ik heel enthousiast over ben, meer heb genoten, binnenkort mijn recensie online. En ik las Naakt de mini erothriller van Anja Feliers. Ik houd van Anja’s schrijfstijl en hoorde veel enthousiaste verhalen over deze mini erothriller en heb er dan ook van genoten, zeker voor zo’n kort verhaal is het een goed verhaal geworden en dat voor iemand die niet van korte verhalen houdt.
Op dit moment ligt er een hele stapel met recensie-boeken op mij te wachten, dus het komt me eigenlijk helemaal niet goed uit deze ‘leesdip’, ik hoop dan ook dat hij snel voorbij is en het me lukt om weer op mijn oude vertrouwde tempo door te lezen en recensies te schrijven.
Voor nu ga ik me over de nog te schrijven recensies buigen om deze zo snel mogelijk online te krijgen. En ben ik bezig in Moordvrienden van Natasza Tardio. Een boek waarover ik al heel veel goeds hebt gehoord en wat ik echt moest lezen, dus dat ben ik dan ook aan het doen. En ik moet zeggen het begin is veelbelovend.

Hebben jullie een beetje een idee waardoor de ‘radiostilte’ vandaan komt.

Liefs,
Kat

14 opmerkingen:

  1. Mooi dat je het even op je blog zet Kat. :-) Sterkte hoor zusje. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wens je heel veel sterkte met je gezondheid en de andere redenen waardoor je zo moe bent. Het zou je vast heel veel energie kosten wat zich uit in de moeheid. Geef er aan toe als je de ogen moet sluiten, je hebt het op het moment gewoon nodig.

    Knuffel!
    Debby
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks lieverd. Ik geef er aan toe en maar hopen dat alles ooit weer goed komt, al zal het nooit meer hetzelfde zijn.

      X
      Kat

      Verwijderen
  3. Reacties
    1. Thanks Annelies. Ik las dat jij jouw liefste eindelijk weer in je armen hebt kunnen sluiten na al die maanden. Geniet ervan meid.

      Verwijderen
  4. Sterkte!!!! Weet helaas precies wat je bedoelt en hoe het voelt :( gewoon eraan toegeven, je gezondheid is veel te belangrijk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks Thea, ik probeer het zoveel mogelijk te doen.
      Jij ook heel veel sterkte, ik reageer niet overal op, maar probeer mijn medebloggers wel te blijven volgen, dus las dat jij het ook zwaar hebt.

      Verwijderen
  5. Sterkte! Ik weet hoe vervelend het is als je lichaam niet wil (en kan) wat je zou willen. Geniet van de leesmomenten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks Mathilde. Fijn mensen die begrijpen waar je het over hebt.

      Verwijderen
  6. Sterkte voor je katinka en gewoon naar je lichaam luisteren x x x

    BeantwoordenVerwijderen