donderdag 23 mei 2013

Sprakeloos


Titel: Sprakeloos
Auteur: Anne Nicolai
Uitgever: De Crime Compagnie
Genre: Thriller
Verschenen: Februari en maart 2013
Beschikbaar: Paperback en Ebook
ISBN: 9789461090614 en 9789461090782
Pagina’s: 300

Anne Nicolai
Anne Nicolai (1972) is afgestudeerd ingenieur en schrijft al sinds ze een pen kan vasthouden. Eerst voor de schoolkrant, later als journalist en tekstschrijver.

Sinds de jaren negentig schrijft ze korte en langere verhalen waarmee ze bij meerdere schrijfwedstrijden in de prijzen viel. Zo won ze de Viva Verhalenwedstrijd en haalde met beide inzendingen de top tien bij de Dark Romance wedstrijd van young-adults.nl. Het bovennatuurlijke, waarvoor ze een bijzondere interesse heeft, komt vaak in haar verhalen tevoorschijn.

Anne is getrouwd en heeft twee kinderen voor wie ze fulltime zorgt. Ze is compleet internetverslaafd en leest graag, maar alleen op momenten dat ze niet aan het schrijven is.

Samenvatting
“Spreken is zilver, zwijgen is goud
Chloe werkt als journaliste bij een dagblad. Ze woont samen met Alex, een filosoof. Hij is ervan overtuigd dat taal de bron is van alle leugens. Vandaar dat hij en Chloe niet met elkaar praten. Alleen het hoognodige communiceren ze via Post-its. Dit werkt prima, totdat Chloe een oude camera koopt met daarin een gebruikt fotorolletje. Als Chloe haar eerste foto’s laat afdrukken, krijgt ze de schrik van haar leven. Op een van de foto’s staat de afbeelding van een vermoord meisje. Chloe beseft dat als ze dit mysterie wil oplossen ze de stilte zal moeten doorbreken…”

Mening
Sprakeloos is het thrillerdebuut van Anne Nicolai. Wederom een top debuut. Ik ben onder de indruk.
Het boek heeft een mooie cover, trekt je aandacht en maakt je nieuwsgierig, compleet met de boekomschrijving wist ik, dit boek wil ik lezen.
Nieuwsgierig begon ik met lezen en werd al snel enthousiast.
Anne heeft een origineel verhaal geschreven, voor ik begon met lezen kon ik me er echt niks bij voorstellen dat je er vrijwillig voor kiest om niet met elkaar te praten en alleen communiceert via papier als het echt niet anders kan.
Het verhaal begint met een spannende proloog, welke ervoor zorgt dat je het boek niet meer weg wilt leggen en door wilt blijven lezen, hoe is het met dit meisje afgelopen?
Wat is er toch met die oude mysterieuze camera aan de hand?
Sprakeloos is een spannende thriller, Anne heeft een fijne schrijfstijl waardoor het boek makkelijk leest, je vliegt bijna door het boek heen.
Je wordt als lezer telkens op het verkeerde been gezet, telkens denk je te weten wie de dader is en dan zit je er toch weer langs. Pas tegen het einde van het verhaal werd mij duidelijk hoe het nou echt zit.
Anne heeft leuke interessante personages voor haar boek gebruikt, vooral Chloe vind ik erg leuk, je leeft echt met haar mee. En Ralph, is hij nou oprecht of niet?
Ook is het leuk om een kijkje te krijgen op de redactie van een dagblad, wat Anne vanuit haar ervaring als journalist natuurlijk goed kan omschrijven.
Ik kijk nu al uit naar het volgende boek van Anne Nicolai.
Sprakeloos bevat alle ingrediënten voor een goede spannende thriller, dit in combinatie met het bovennatuurlijke, welke interesse ik met de schrijfster deel, zorgt voor een zeer geslaagde thriller. Ik ben fan.
Sprakeloos… een echte aanrader! Zorg alleen wel dat je voldoende tijd hebt om te lezen, want eenmaal begonnen wil je blijven lezen!

Waardering
5/5

Bron
Website Anne Nicolai en website De Crime Compagnie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten