donderdag 1 augustus 2013

De afgelopen maand juli

Juli is alweer voorbij, het is alweer augustus! Wat gaat de tijd toch ontzettend snel, helemaal als je zoals ons Zomervakantie hebt, de dagen vliegen voorbij.
Inmiddels hebben we onze vakantie er helaas alweer opzitten, we zijn afgelopen zaterdag tot en met dinsdag naar Disneyland Parijs geweest. We hebben 4 fantastische dagen gehad en enorm genoten.
Disneyland Parijs is een wereld op zich, een sprookje, een magisch gevoel. Het is en blijft een bijzondere ervaring om daar rond te lopen, ook al zijn wij er nu al 4 keer geweest, wij zijn fan.
We baalden dan ook enorm dat we weer terug naar huis moesten. We hebben nu nog anderhalve week vakantie, onze oudste dochter nog tweeënhalve week en dan gaat het circus van school en werken helaas weer beginnen.

Natuurlijk heb ik ook gelezen tijdens ons verblijf in Disneyland Parijs. Ik had het boekje Zomer in New York bij, een lekker dun boekje, wat zich uitstekend leent om in je tas te stoppen en tijdens het wachten te lezen. En ik had mijn tablet bij waar ik een boek op had gezet zodat ik dat kon lezen wanneer ik het andere boekje uit zou hebben, hard nodig want ik had het boekje al binnen 1 dag uit.
Wat een ervaring lezen in een mega drukke omgeving als Disneyland Parijs, waar je bijna letterlijk over de koppen kunt lopen. Ik had mijn twijfels of het mij, ik die normaal gesproken al afgeleid is bij het zien van een vlieg die voorbij vliegt, wel zou lukken, maar het is me gelukt. Ik heb heerlijk gelezen tijdens het wachten in de auto, wanneer de auto stil stond dan want lezen in een rijdende auto of ander voertuig is aan mij niet besteed dan word ik kotsmisselijk. En tijdens het wachten terwijl de rest in een attractie ging waar ik niet in mag met mijn nek.

Juli stond in het teken van de extreme hitte, wat was het heet! Warme zwoele nachten. En het is nog niet voorbij want vandaag en morgen wordt er weer extreme hitte voorspelt. Ook in Marne la Vallee (nabij Parijs, want daar staat Disneyland Parijs) was het heel erg warm. Vooral de zaterdag was echt verschrikkelijk heet, het was eigenlijk gewoon niet meer te doen. Deze temperaturen zijn aan mij niet besteed, een graad of 20 vind ik goed zat.

Naast de hitte stond juli ook in het teken van de allereerste Nederlandse Leesmarathon! Georganiseerd door Joany van Craving Pages.
De Nederlandse Leesmarathon is een groot succes en duurt nog tot en met aanstaande zondag.
Lezen doe ik altijd en overal, als ik een dag niet heb gelezen dan word ik onrustig en wil ik graag lezen, al is het maar een stukje. Toch moet ik zeggen dat het me nog niet echt is gelukt om actief deel te nemen aan de Leesmarathon. Wel via Twitter, maar niet door zelf heel actief te lezen. Natuurlijk heb ik wel gelezen, maar het is me nog niet gelukt om een heel boek uit te lezen. Het ene boek had ik al uit voor de Leesmarathon van start ging en het andere ben ik nog in bezig, maar ik maak goeie vorderingen. Maar normaal gesproken lees ik meer.

En dan als laatste nog mijn favorieten van deze maand, ik had ze al een beetje verklapt door mijn Zomerleestips van vorige week.
Deze maand las ik 8 boeken, waar ik eigenlijk allemaal wel enthousiast over ben.
Renee van Amstel – De Extase van Floor 5/5
Nynke Laanstra – De losbandige vrouw 5/5
Nynke Laanstra – De sluwe verleider 5/5
Kim de Bruin – At Summer's end3½/5
Candy Brouwer – Het Luxor Resort 4/5
Magreet Slikker – Hemelsblauw 4/5
Claudia Schoemacher – Kamer 303 4/5
Chantal van Gastel – Zomer in New York 4/5

Ik hoef niet meer te vertellen over welke boeken ik enorm enthousiast ben geloof ik, dat kunnen jullie zo wel lezen.

Op dit moment lees ik Muren van Glas van Marique Maas (Esther Verhoef schrijft onder pseudoniem Marique Maas) en Ik krijg je wel van Sophie Kinsella. Beide boeken spreken me erg aan en ben ik enthousiast over.

Verder kunnen jullie deze maand recensies verwachten van De vijfde golf van Rick Yancey welke ik mag prereaden en Mijn man – Obsessie van Jodi Ellen Malpas.

2 opmerkingen:

  1. #kijken of het nu lukt, ik word steeds van internet gegooid#

    Ik lees een paar geweldige dagen en een heerlijke vakantie. Anderhalve week nog lekker genieten ervan.

    En knap hoor dat je overal kan lezen. Wat is deze maand trouwens snel voorbij gegaan.

    Debby
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat vervelend dat je er steeds afgegooid wordt!

    Wat is het snel gegaan he? Kan het niet meer bijhouden zo snel dat het gaat.

    X
    Kat

    BeantwoordenVerwijderen